Keskiviikko 5.6
Sessio 1
Tila: Auditorio
klo 11.00 – 12.00
Suomalaisen korkeakoulupedagogiikan kehittämistarpeet: opiskelijoiden, opettajien ja pedagogisten johtajien näkökulmia
Huusko Mira, Nurkka Niina, Toom Auli
”Yhteinen tahtotila parhaasta mahdollisesta koulutuksesta” – pedagogisella johtamisella kohti hyvinvoivaa korkeakouluyhteisöä
Niinikoski Sanna, Nurkka Pauliina
Suullinen esitys
Tila: Luokka Vi-C-130
klo 11.00 – 12.00
Uuden yliopistopedagogiikan opintokokonaisuuden tutkimusperustainen ja yhteisöllinen kehittäminen
Hyytinen Heidi, Lähdesmäki Sirkku, Väisänen Sanna
Digivisio2030: Digipedagogiikan laatukriteerit ja oppijan yhtenäinen käyttökokemus
Hakala Sini, Huhtala Kalle
Digipedagogiikan parantava voima: fokuksessa opiskelijoiden hyvinvointi
Puranen Pasi, Kullberg Olesia
Suullinen esitys
Tila: Vi-C-146
klo 11.00 – 12.00
Opettajan digipedagoginen osaaminen –kysely hyvinvointia boostaamassa
Oikarinen Viivi, Vertanen Tiina
Opiskelijoiden näkemyksiä ja toiveita jatkuvan oppimisen asynkronisesti ja itsenäisesti toteutetun opetuksen kehittämiseksi
Alhonsuo Mira, Hurri Päivi, Soininen Tiina
Taideyliopiston henkilöstön digitaitojen tasonnosto – osaamisen määrittäminen vaatii ymmärryksen omasta digitaalisesta ympäristöstä
Laatikainen Juha
Suullinen esitys
Tila: Vi-C-304-305 ja ZOOM
klo 11.00 – 11.30
Kindling connections: dialogues on student-teacher collaborations
Brito Salas, Kelly
Etänä
Tila: Vi-C-339
klo 11.00 – 12.00
Opetussuunnitelmat ja kurssit edistämässä kestävyysosaamista korkeakouluissa
Mykrä Niina, Jaakkola Noora, Karvonen Meeri
Työpaja
Tila: Vi-D-105
klo 11.00 – 11.30
Ilona IT yhteistyössä Turnitinin kanssa
Korhonen Risto / Ilona IT ja Henderson Nigel /Turnit
Suullinen esitys
Tila: Vi-D-214-215
klo 11.00 – 12.00
Miten varmistetaan, että korkeakoulutus on kaikkien saavutettavissa? Tiedekasvatuksen ja toisen asteen yhteistyön keinoin kohti saavutettavampaa korkeakoulutusta
Harsia Tuulikki, Salkonen Laura
Työpaja
Tila: Vi-D-217/218
klo 11.00 – 12.00
Työpaja kansallisen oppimisen ja oppimateriaalien avoimuuden linjauksen päivittämisestä
Jauhiainen Ilmari, Kaipainen Terhi, Lindfors Anna, Vallittu Marjo
Työpaja
Tila: Vi-D-328
klo 11.00 – 12.00
Oppimiskokemuskysely LearnWell ohjauksen osana
Rönkkönen Sara, Kosenkranius Merly, Hailikari Telle
Korkeakoulujen opiskeluhyvinvoinnin hyvien käytänteiden tietopankki – Korkeakoulujen opiskeluhyvinvoinnin koordinoivan hankkeen tuloksia
Asunmaa Tuuli, Lahnalampi Hanna, Manninen Milja
Osuva kehittää ohjausta ja oppimisen tukea yhteisöllisesti Oulun ammattikorkeakoulussa
Toiviainen Elina, Laajala Tiina, Hiltunen Pirjo
Suullinen esitys
Tila: Vi-S-125
klo 11.00 – 12.00
Pelillisyyttä oppimiseen
Karttunen Jari
Työpaja
Tila: Vi-S-126
klo 11.00 – 12.00
Mitä on pedagoginen johtaminen korkeakouluissa?
Parpala Anna, Mäki Kimmo
Työpaja
Tila: Vi-S-210
klo 11.00 – 12.00
Yliopistopedagogiikka-lehden kirjoittajapaja
Murtonen Mari, Hirsto Laura, Tuuliainen Anna-Maija
Luova esitys
Tila: Vi-S-301
klo 11.00 – 12.00
From Repository to Interactive Learning Environment: The Changing Role of the LMS
Swanepoel Charika
Englanniksi
Tila: Vi-S-312
klo 11.00 – 12.00
Liikkuva oppiminen – tauottamisen pedagogiikkaa
Heimovaara Essi
Työpaja
Tila: Vi-S-313
klo 11.00 – 12.00
Transformative Learning Design Workshops? Enhancing the Well-being of Higher Education Educators
Alanko-Turunen Merja, Alhonen Marika
Micro Contents as a Catalyst for Professional Development
Weaver Cai
The role of self-care in supporting higher education teachers’ wellbeing
Taina Civil
Englanniksi
Tila: Stage E-talo
klo 11.00 – 12.00
Akatemiasta arkeen – Kuinka viedä akatemiatutkimuksen tuottamaa tieteellistä tietoa käytännön ammattikorkeakouluopetukseen?
Ryymin Essi, Tahvonen Outi
Millainen ilmiö on kestävä yrittäjyyskasvatus?
Tunkkari-Eskelinen Minna
Luova esitys
Tila: Liikuntasali
klo 11.00 – 12.00
Keho, luovuus ja tunteet käyttöön – Hyvinvointia rakentamassa
Virtanen Viivi
Luova esitys
Tauko 1h30min
Keskiviikko 5.6
Sessio 2
Tila: Auditorio
klo 13.30 – 15.00
Korkeakouluopettajien hyvinvoinnin tutkimuspohjainen kehittäminen
Järjestäjä: Liisa Postareff
Diskussantti: Mari Murtonen
Akateemisen henkilöstön hyvinvoinnin tukeminen HOT-perustaisella kurssilla
Balla Viktoria, Katajavuori Nina, Lampinen Nina, Asikainen Henna, Helsingin yliopisto.
Korkeakoulun keskijohdon ja henkilöstön pedagogisen hyvinvoinnin käytännöt ja kokemukset
Mäki Kimmo, Gjerstad Eevastiina, Kotila Hannu, Nyberg Crister, Haaga-Helia.
Opetuksen ja hyvinvoinnin väliset yhteydet –opetustilanteiden tarkastelua älysormus- ja videoaineiston avulla
Postareff Liisa, HAMK; Parpala Anna, Helsingin yliopisto; Nokelainen Petri, Tampereen yliopisto;
Kosenkranius Merly, HAMK; Puhakka Ilmari, Tampereen yliopisto; Pylväs Laura, Helsingin yliopisto; Rintala Heta, HAMK; Räisänen Milla, Helsingin yliopisto; Wallin Anna, Tampereen yliopisto.
Tietoa, keskustelua ja toimintaa – Tavoitteena opettajien ja yhteisön hyvinvointi”
Virtanen Viivi, Hämeen ammattikorkeakoulu; Pylkkönen Tiina, Aalto-yliopisto; Keltikangas Kirsti, Aalto-yliopisto.
Symposium
Tila: Luokka Vi-C-130
klo 13.30 – 15.00
Millä keinoilla digityökalut voisivat tulevaisuudessa auttaa opettajaa tekemään saavutettavia sisältöjä?
Mattila Anna-Liisa
Tulevaisuuden taitojen integrointi opetukseen Nepalissa – hankkeen alustavia tuloksia
Susimetsä Marko, Burns Eila, Kanninen Susanna, Uusinokka Simo
Opiskelijalähtöisen ja dialogisen vuorovaikutuksen ilmeneminen ja edistäminen korkeakoulupedagogiikassa
Lehesvuori Sami, Lehtinen Antti, Hämäläinen Raija, Maunuksela Jussi, Koskinen Pekka
Pedagogisen koulutuksen yhteys opettajan pedagogisiin käytäntöihin ja pystyvyysuskomuksiin
Tuononen Tarja, Hyytinen Heidi, Kleemola Katri, Hailikari Telle, Toom Auli
Suullinen esitys
Tila: Vi-C-146
klo 13.30 – 15.00
Digitaalisen arvioinnin kehitys ja tulevaisuuden suunnat Helsingin yliopistossa
Tikkala Aiju, Kivinen Birgitta
Datanlukutaito osaksi korkeakoulujen opetussisältöjä
Soininen Tiina
Kohti DigiVisioa – yhdessä erilaisina
Lempinen Katja, Saarinen Pia
Yhteinen kurssitarjotin kansainvälisen virtuaaliliikkuvuuden mahdollistajana
Kallo Liisa, Laamanen Merja
Suullinen esitys
Tila: Vi-C-304-305
klo 13.30 – 15.00
Arvot oikeustieteen opiskelijoiden käsityksissä hyvästä juristista
Haarala-Muhonen Anne, Myyry Liisa
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijoiden odotukset kasvatustieteen opinnoissa selviytymisestä
Tuijula Tiina, Massinen Hannele
Ammatillisen ja yliopistollisen opettajankoulutuksen opiskelija: Miksi minä haluan opettajaksi?
Korhonen Anne-Maria, Susimetsä Marko, Kosenkranius Merly, Näykki Piia, Veermans Marjaana, Kauppinen Merja
Arvoa kaikille? Tapaustutkimus digitaalisten palvelujen muotoilun opetuksen työelämälähtöisestä toteutuksesta
Malin Arja-Tuulikki
Suullinen esitys
Tila: Vi-C-236
klo 13.30 – 15.00
Oodi Oppimisen Tuelle Korkeakoulutuksessa
Järjestäjä: Sanna Ryökkynen
Diskussantti: Päivi Pynnönen
Oppimisen pedagoginen tuki yliopistossa.
Vuojärvi Hanna, Lapin yliopisto; Äikäs Aino, Sointu Erkko, Korkeamäki Johanna, Itä-Suomen yliopisto.
Saavutettavuussuunnitelmat työkaluna korkeakoulujen saavutettavuustyössä
Pietilä Paula, Turun yliopisto; Huuhka Essi, Turun yliopisto; Eskola Seija, JAMK.
Yksilölliset järjestelyt ja tuki ammattikorkeakoulussa
Toivonen Samu, Hämeen ammattikorkeakoulu
Symposium
Tila: Vi-C-339
klo 13.30 – 15.00
Generatiivinen tekoäly tutkimusopinnoissa
Härkki Tellervo, Koskela Teija
Työpaja
Tila: Vi-D-105
klo 13.30 – 14.00
Eduix Oy
Wihi opintojen edistymisen seurannan tukena, Case Metropolia
Buure Tuija, lehtori, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Ilmén Minna, Asiakuspäällikkö, Eduix Oy
Suullinen esitys
Tila: Vi-D-206
klo 13.30 – 15.00
Millainen ilmiö on kestävä yrittäjyyskasvatus?
Tunkkari-Eskeline Minna
Ilmastoasiantuntijan erikoistumiskoulutus tuo yhteen eri toimialat
Peltokangas Kenneth, Nygård Tiina, Ruuskanen Taina, Riuttanen Laura
Yrittäjyyspainotteinen sairaanhoitajakoulutus tuottamassa uudenlaista osaamista
Pakkanen Piiku, Vikberg-Aaltonen Paula, Leander Toni, Puhtimäki Kirsi, Hanka Sari, Hero Laura-Maija
Suullinen esitys
Tila: Vi-D-214/215
klo 13.30 – 15.00
Teknologista vierihoitoa vai sparraavaa pedagogista tukea? Digimentoritoiminta käytännössä.
Tervonen Joakim, Vaskuri Paula
Tiimioppiminen ammattikorkeakoulussa koulutusjohtajien ja opetussuunnitelman näkökulmasta
Koivunen Sakari, Mikkilä-Erdmann Mirjamaija, Iiskala Tuike
Osaamispoluilla kohti työhyvinvointia ja ketterää oppimista – Helsingin yliopiston opetus- ja opiskelijapalveluiden henkilöstön osaamista kehittämässä
Koivumaa Margit, Carver Eric, Rainiala Susanna, Sarajärvi Ulla
Kehittämistyö ohjauksen vaikuttavuuden edistämisestä ja havaintoja muutosprosessista
Marjokorpi Annakaisa
Suullinen esitys
Tila: Vi-D-217/218
klo 13.30 – 15.00
Oletko kestävän tulevaisuuden osaamisen rakentaja? –tunnista kestävyysosaamisesi
Asikainen Eveliina, Ruhalahti Sanna, Teräs Hanna, Eskola-Salin Nina, Mäki-Hakola Hanne, Majuri Jenni, Rantanen Outi
Työpaja
Tila: Vi-D-328
klo 13.30 – 15.00
Great Place to Develop – Simulaatiopedagogiikan kehittäminen tutkimusperustaisesti kohti laadukasta ja merkityksellistä oppimista
Aura Suvi, Silén-Lipponen Marja, Äijö Marja, Saukkonen Mirja, Lehtonen Johanna
Sairaanhoitajaopiskelijoiden valtakunnallisen ydinosaamisen kokeen kehittäminen ammattikorkeakoulujen välisenä dialogisena yhteistyönä
Silén-Lipponen Marja, Annola Erja, Marttila Kaija
Keskitetty hakeutumispalvelu lääketieteen opiskelijoille ja valmistuneille lääkäreille HUSiin
Palin Katri, Levy Anna
Suullinen esitys
Tila: Vi-S-125
klo 13.30 – 15.00
Ovatko teidän opiskelijanne yksinäisiä? Yksinäisyyttä vähentämässä koko korkeakoulun voimin: School to Belong-ohjelma.
Sairanen Laura, Rouhiainen Heidi, Lievonen Mikko
Työpaja
Tila: Vi-S-126
klo 13.30 – 15.00
Läpäisyteemojen rakennustyömaa – Yhdessä kohti kestävää ja hyvinvoivaa opetussuunnittelun tulevaisuutta
Kirsti Rasehorn, Herva Riikka
Työpaja
Tila: Vi-S-210
klo 13.30 – 15.00
YAMK tutkintojen yhteiskehittämisen kaffela
Hero Laura-Maija
Työpaja
Tila: Vi-S-301
klo 13.30 – 15.00
Mind & Study, the Aalto online study wellbeing course: material now open
Rytkönen Anni, Saarimäki Sanni, Niiva Henna, Mattila Alli
Englanniksi
Tila: Vi-S-312
klo 13.30 – 15.00
3D-kartoitus – koko tiimin potentiaali ja luovuus käyttöön
Alhonen Marika, Kunnari Irma, Laivola Taina
Työpaja
Tila: Vi-S-313
klo 13.30 – 15.00
Teaching Singing in Higher Education Institutions – Student’s Subjectivity at the core of the educational work
Capponi-Savolainen Analía
Diversity work at a large international collaboration
Räsänen Sami
Building Global Well-Being through Climate Smart Agriculture and Entrepreneurship Programmes for Indian Agricultural Universities
Ruohonen Mikko, Ahonen Mikko, Mahajan Gururaj, Vartiainen Katriina
Sustainable Education Development: Asian challenges & need for localisation and contextualisation of educational advice
Narra Sruti, Kallioniemi-Chambers Virve
Englanniksi
Tila: Stage E-talo
klo 13.30 – 14.30
Improvisaatio leikin, luovuuden ja ajattelun innostajana
Ikonen Mirjami
Luova esitys
Torstain ohjelmanumerot
Torstai 6.6
Sessio 3
Tila: Auditorio
klo 9.00 – 10.30
Tulevaisuustyön ja ennakointitoiminnan kehittäminen yksilön ja organisaation osaamiseksi
Järjestäjä: Anne-Maria Korhonen
Diskussantti: Mervi Friman
Metsäalan opettajien ja yritysten välisen yhteistyön tukeminen ennakointi- ja tulevaisuustyöllä Uruguayssa.
Niinimäki Jukka, Korhonen Anne-Maria, Niskanen Nana. HAMK.
Skenaariopeli ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opiskelijoiden tulevaisuustyö- ja ennakointiosaamisen vahvistajana.
Laine Pasi, HAMK; Markku Arto, Yleisradio; Tammilehto Mika, HAMK.
Korkeakoulun strateginen johtaminen rakentaa korkeakoulujen tulevaisuutta.
Kuusisto-Ek Helena, Metropolia Ammattikorkeakoulu.
Tulevaisuusorientaation soisi kehittyvän osana haaste- ja muotoiluperustaisia pedagogisia käytänteitä.
Hero Laura-Maija, HAMK.
Symposium
Tila: Luokka Vi-C-130
klo 9.00 – 10.30
Pedagogiikka, tekniikka ja tukipalvelut. Sosiomateriaalinen näkökulma opetuksen tukipalveluihin
Uotila Pekka
Pedagogiikkaa vai byrokratiaa – kokemuksia eurooppalaisesta korkeakouluverkostosta
Laamanen Merja, Kallio Liisa
Kolmen yliopiston yhteistyötä: AISS – Artificial Intelligence for Sustainable Societies Erasmus Mundus maisteriohjelman kehittäminen
Baltzar Pauliina, Turunen Markku
Suullinen esitys
Tila: Vi-C-146
klo 9.00 – 10.30
Verraton arvioinnin apu: arviointimatriisi
Marstio Tuija, Mattila Anssi, Tiirikainen Pirjo
Käänteinen arviointi insinöörimatematiikassa
Toivola Marika
Tekniikka edellä kohti läpinäkyvämpää arviointia
Hölttä Marko, Kivinen Birgitta
Yhdessä vai itsenäisesti – suoritustavan vaikutus opiskelijan hyvinvointiin ja asiantuntijana kehittymiseen
Veinio Joanna
Suullinen esitys
Tila: Vi-C-304-305
klo 9.00 – 10.30
KoKo – Kohti Koulutusta
Porras Päivi, Hurme Jarkko, Lähteenmäki Henry
Avoimen yliopisto-opetuksen murros Helsingin yliopistossa – verkko-opetuksesta lähiopetukseen?
Krapu Jenni, Harju Vilhelmiina
Annammeko aikaa ajatella? Opiskelijan työmäärän mitoittamisella kohti parempaa oppimiskokemusta
Aura Suvi, Rantamäki Oona, Viklund Esa
Suullinen esitys
Tila: Vi-C-339
klo 9.00 – 10.30
Tehokkaampaa oppimista analytiikan avulla
Järjestäjä: Tiina Soininen
Diskussantti: Petri Laitinen
Oppikoppi – Mikä se on?
Gröhn Anssi, Karelia ammattikorkeakoulu.
Oppimisanalytiikan vaikutukset oppimiseen.
Soininen Tiina, Karelia ammattikorkeakoulu.
Oppimisanalytiikka opetuksen kehittämisen näkökulmasta jatkuvassa oppimisessa.
Väätäjä Heli, Alhonsuo, Mira, Lapin ammattikorkeakoulu.
Oppimisanalytiikka teknisen oppisisällön opettamisen ja oppimisen näkökulmasta.
Toots Väinö, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu.
Symposium
Tila: Vi-D-206
klo 9.00 – 10.30
Korkeakouluopiskelijoiden geneeristen taitojen arviointihanke (KAPPAS2)
Hyytinen Heidi, Nissinen Kari, Silvennoinen Kaisa, Jämsä Martta, Ursin Jani
Työelämäopintojen ja uraohjauksen kehittäminen Taideyliopistossa
Kaitajärvi-Tiekso Juho, Falck Anu
Yliopisto-opiskelijoiden työelämätaitojen kehittyminen eri tieteenaloilla
Virtanen Anne, Tynjälä Päivi, Kallio Eeva K., Gerlander Maija, Taalas Peppi
Korkeakouluopettajien käsityksiä tekoälyn vaikutuksista opetukseen ja opiskeluun
Kallunki Veera, Kinnunen Päivi, Myyry Liisa, Haarala-Muhonen Anne, Katajavuori Nina, Pyörälä Eeva
Suullinen esitys
Tila: Vi-D-214/215
klo 9.00 – 10.30
Kohti kokonaisvaltaista ja transformatiivista pedagogiikkaa
Jussila Jari, Riihimäki Mona-Anitta
Suurryhmäpedagogiikka ja johtaminen
Nousiainen Eero
Pedagoginen malli transformatiiviseen kestävän kehityksen oppimiseen korkeakoulussa
Käpylä Jonna, Auvinen Hannele
Formaali vastavuoroinen vertaisoppiminen korkeakoulussa
Alaniska Hanna
Suullinen esitys
Tila: Vi-D-217/218
klo 9.00 – 10.30
Lego-pedagogiikka metakognitiivisten taitojen ja luovuuden ja leikin virittäjänä
Ikonen Mirjami
Työpaja
Tila: Vi-D-328
klo 9.00 – 10.30
Myötätunto korkeakouluopiskelijan voimavarana
Tuominen Riikka
Miten uusinta tutkimustietoa dopamiinista voisi hyödyntää akateemisen kirjoittamisen opetuksessa?
Helenius Jutta
Metsäresepti-mahtava manifesti
Häggblom Ulla
Dialogisuus yhtenä tekijänä lisäämässä yliopisto-opiskelijoiden motivaatiota
Laitinen Hanna
Suullinen esitys
Tila: Vi-S-125
klo 9.00 – 10.30
Mihin korkeakouluopettaja käyttää työaikansa? Työpaja aikasyöpöistä ja niiden automatisoinnin mahdollisuuksista
Heikkinen Sami
Työpaja
Tila: Vi-S-126
klo 9.00 – 10.30
Tekoälyn mahdollisuudet uraohjauksessa
Ahola Marja, Hartikainen Anita
Työpaja
Tila: Vi-S-210
klo 9.00 – 10.30
Yhteisöllinen prosessi yhteisöllisestä pedagogisesta säätelystä
Murtonen Mari, Riekkinen Jere, Salmento Heidi, Vilppu Henna
Luova esitys
Tila: Vi-S-301
klo 9.00 – 10.30
How to empower learners through co-creative approaches – snapshot of experiences and open questions
Vognæs Stinne, Kiviluoma Tomi
Englanniksi
Tila: Vi-S-312
klo 9.00 – 10.30
Fasilitoidut työpajat osallistamista tukemassa – Noste-kehittämisohjelma ja yliopistoyhteisön hyvinvoinnin edistäminen
Niemitalo-Haapola Elina, Rytivaara Anu
Työpaja
Tila: Vi-S-313
klo 9.00 – 10.30
Associations between higher education learning and student well-being
Rönkkönen Sara, Kosenkranius Merly, Hailikari Telle, Virtanen Viivi
Have university students returned to campus after the pandemic?
Söderlund Karolina, Gyllenberg Frida, Holmqvist-Jämsén Sofia, Junni Paulina, Mickwitz Åsa, Seikkula Minna
Englanniksi
Tila: Stage E-talo
klo 9.00 – 10.00
Hyvinvointia ja oppimista – LearnWell -tutkimusryhmä korkeakoulupedagogiikan kehittäjänä
Ryymin Essi, Postareff Liisa
Luova esitys
Tila: ZOOM
klo 10.00 – 10.30
Young people’s health habits and experiences of stress and well-being during the COVID-19 pandemic
Hästbacka Miia
Etänä
Tauko 15min
Torstai 6.6
Sessio 4
Tila: Auditorio
klo 10.45 – 12.00
Opiskelijan hyvinvointi koetuksella? Korkeakouluopiskelijoiden kokemuksia opiskelusta pandemian aikana
Laamanen Merja, Ladonlahti Tarja, Häkkinen Päivi, Kärkkäinen Tommi
Diversiteetin ja saavutettavuuden lisäämisen haasteita näyttelijänkoulutuksessa
Koskinen Anu
Miten tuoda saavutettavuus näkyväksi? Saavutettavuuspisteiden kehittäminen Tampereen yliopistoon
Baltzar Pauliina, Avellan Tero, Keskinen Tuuli, Turunen Markku
Suullinen esitys
Tila: Luokka vi-C-130
klo 10.45 – 12.00
KoKo – kohti koulutusta hanke, työpaketti 1
Koljonen Erjaleena, Porras Päivi
Valmentava koulutus edistää maahanmuuttajien pääsyä korkeakoulutukseen
Kopsa Karoliina, Niskanen Kaisa
Kaksikielinen MOOC monitaustaisille oppijoille: Matka, Tulokset ja Pohdinta
Kurki Altti
Suullinen esitys
Tila: Vi-D-105
klo 10.45 – 11.15
3D Bear
Kansainväliset go-to-market projektit yritysten ja korkeakoulujen yhteistyönä
Rantapero-Laine Anna , Director, International Operations
Suullinen esitys
Tila: Vi-D-214/215
klo 10.45 – 12.00
Osaamismerkki motivoi ja osoittaa osaamisen kehityksen – kokemuksia osaamismerkkien käytöstä jatkuvassa oppimisessa
Väätäjä Heli, Alhonsuo Mira, Belaglozava Liudmila, Soininen Tiina, Gröhn Anssi
Opiskelijat analysoivat mehiläisiä tekoälyllä
Seppänen Lasse
Virtuaalinen navetta- ja sikalavierailu kotieläintieteen verkko-opetuksessa – oppimista tukevat tekijät
Honkanen Anne
Suullinen esitys
Tila: Vi-D-217/218
klo 10.45 – 12.00
Mielihyvin duunissa – opettajakouluttajien ja ammatillisten opettajien mielenhyvinvointiosaaminen
Purhonen Kirsi, Seppälä Minna, Eskola-Salin Nina
Työpaja
Tila: Vi-S-125
klo 10.45 – 12.00
Automatisoitujen oppimisratkaisujen kehittäminen korkeakoulupedagogisen koulutustarjonnan laajentamiseksi
Riekkinen Jere, Murtonen Mari, Salmento Heidi
Työpaja
Tila: Vi-S-126
klo 10.45 – 12.00
Tekoälyn mahdollisuudet ja haasteet korkeakoulutuksessa
Nyqvist Maarit, Huovinen Leo
Työpaja
Tila: Vi-S-210
klo 10.45 – 12.00
Yhteisöllinen prosessi yhteisöllisestä pedagogisesta säätelystä
Murtonen Mari, Riekkinen Jere, Salmento Heidi, Vilppu Henna
Luova esitys
Tila: Vi-S-312
klo 10.45 – 12.00
Miten arvioida korkeakouluopiskelijoiden osaamista nyt ja tulevaisuudessa?
Kaarakka Terhi, Heikkinen Lasse, Toivola Marika, Rämö Johanna, Kangaslampi Riikka, Ali-Löytty Simo, Hirvonen Jani, Laakkonen Petteri
Työpaja
Tila: Vi-S-313
klo 10.45 – 12.00
Integrating Generative AI into Pedagogy: A Case Study from the University of Helsinki
Järvinen Jussi-Pekka
Towards a standardized digital content in distance learning in Finland: The e-learning quality criteria as a strategic governance toolkit
Okonkwo Ejike
Englanniksi
Tila: Stage E-talo
klo 10.45 – 12.00
Autenttinen liike – herkisty myötätunnolle itseä ja muita kohtaan
Karttunen Jari
Luova esitys
Tila: Liikuntasali
klo 10.45 – 12.00
TANSSI – kohti kokonaisvaltaista läsnäoloa ja hyvinvointia, kehon, mielen ja aivoliikunnan avulla
Lommi Natasha, Häyrynen Elina
Luova esitys
Tauko 60min
Torstai 6.6
Sessio 5
Tila: Auditorio
klo 13.00 – 14.00
Mitä korkeakoulupedagoginen täydennyskoulutus merkitsee opettajille?
Virtanen Viivi, Civil Taina, Postareff Liisa
Korkeakoulupedagogisen osaamisen kehittäminen työhyvinvoinnin tukemisessa opetussuunnitelmatyön aikana
Parjanen Lotta, Viitanen Kirsi
Tekoäly opettajankoulutuksen tutkimusopinnoissa
Härkki Tellervo, Leino Miika, Thorström Tarmo, Vartiainen Henriikka, Tedre Matti, Rönkkö Marja-Leena
Suullinen esitys
Tila: Luokka Vi-C-130
klo 13.00 – 14.00
Ammattikorkeakouluopettajien näkökulmia roolistaan opiskeluhyvinvoinnin tukijoina
Tuominen Riikka, Rönkkönen Sara
ARVOKAS OPPIJA – oppimista tukeva ympäristö ja tasavertaiset käytänteet HUSissa
Suihko Irene, Levy Anna
On ihan ookoo jännittää – oppimisympäristö akateemisen yhteisön käyttöön Itä-Suomen yliopistossa
Hyvärinen Marja-Leena, Niskanen Sanna, Karvinen Sanna, Aronen Aleksis, Ruth Katri
Suullinen esitys
Tila: Vi-C-146
klo 13.00 – 14.00
Korkeakoulun ohjaajien ja opiskelijoiden kokemukset verkko-ohjauksen aikaisesta ohjausvuorovaikutuksesta
Kaipainen Terhi
Opettajankoulutusohjelman kehittäminen korkeakouluasteelle Lähi-idän alueella
Laurikainen Marja, Niskanen Nana
Digivisio 2030 -hanke tukee korkeakoulujen valmiuksia digipedagogiikassa
Hakanurmi Satu
Suullinen esitys
Tila: Vi-D-217/218
klo 13.00 – 14.00
Kokeilemalla oivalluksia saavutettavuudesta: apuvälineet ja maailma eri aistein koettuna
Baltzar Pauliina, Avellan Tero, Keskinen Tuuli, Turunen Markku
Työpaja
Tila: Vi-S-125
klo 13.00 – 14.00
Hiljainen tieto: opintojakson suunnittelun salainen ase
Kuiri Tiina
Työpaja
Tila: Vi-S-126
klo 13.00 – 14.00
Hyvinvointia vertaisoppimalla
Alaniska Hanna, Lampinen Maija
Työpaja
Tila: Vi-S-312
klo 13.00 – 14.00
Opintojaksopalaute – oiva apuväline opetuksen laadun mittaamisessa ja kehittämisessä vai onko?
Salmela Tommi, Nokelainen Petri
Työpaja
Tila: Vi-S-313
klo 13.00 – 14.00
An AI Agent Mediating Student Help-Seeking
Silvola Anni, Merikko Joonas
Towards design-based education: A baseline of student experiences on collaborative learning and interdisciplinary collaboration
Rönkkönen Sara, Kosenkranius Merly, Virtanen Viivi, Postareff Liisa, Jussila Jari
Englanniksi
Tila: Stage E-talo
klo 13.00 – 14.00
Katsellaan yhdessä tulevaisuuden hyvinvoivaa korkeakoulua – yhteiskunnallisen mielikuvituksen kiikareilla!
Ryymin Essi, Ryökkynen Sanna
Luova esitys